Pytania i odpowiedzi - Navis N4
Planowana datą jest 9.11.2025
System Main Sail będzie działał w do soboty 8.11 do 14:30 po czym zostanie wyłączony i dane przemigrowane do Navisa N4.
Planujemy uruchomienie N4 9.11 o 06:30
Nie, konta użytkowników zostaną automatycznie prze migrowane z MS do N4 8.11. Nowy ID zostanie wysłany ma adres mailowy każdego użytkownika wieczorem 8.11 i przy logowaniu trzeba będzie skorzystać z opcji ‘’zapomniałem hasła’’, aby je na nowo ustalić.
Tak, oba systemy są niezależne i wymagają osobnego dostępu.
Tak, będzie możliwość sprawdzania szczegółowych danych kontenera w N4 po zalogowaniu użytkownika i dowiązaniu do kontenera oraz na stronie BCT (podstawowe dane) bez wymaganego logowania.
Wszelkie prośby o poprawę danych będą realizowane poprzez specjalne zlecenie ‘’zmiana danych’’ które uprawniony użytkownik będzie mógł założyć w N4. Na podstawie tego zlecenia pracownik BCT dokona zmian w systemie.
Nie. Zlecenia na wykonanie tych i innych czynności terminalowych należy składać w systemie N4
Awizacja podjęć i złożeń wagonowych odbywa się w systemie INCOS. Operator intermodalny będzie zobowiązany do podania swojej listy za- lub wyładunkowej z podaniem odpowiednio numeru bookingu lub PINu (podjęcie). Po weryfikacji zgodności danych lista zostanie zaakcentowana i przyjęta do realizacji przez terminal. Spedytor/gestor ładunku nie będzie awizował podjęć/złożeń w N4.
W N4 nie będzie wymogu awizacji podjęć złożeń kolejowych przez spedytora. Proces przeładunku wagonów będzie się odbywał na bazie informacji podanej terminalowi przez Operatorów Intermodalnych.
Nie, oba terminale mają ten sam system (ten sam producent) ale nie są one zintegrowane i nie są ze sobą w żaden sposób połączone. Dane dotyczące kontenerów na BCT będą dostępne w systemie Navis BCT, a kontenerów złożonych na BH w systemie i pod loginem dostarczonym przez BH.
Nie, MS zostanie wyłączony a następnie włączony N4. Nie przewiduje się żadnego okresu równoległego działania obu systemów. MS pozostanie dostępny dla pracowników BCT wewnętrznie w celu sprawdzenia różnych danych historycznych, ale dla klientów będzie dostępny tylko N4 od 9.11.
Dokładne instrukcje dla użytkowników zostaną udostępnione wkrótce na stronie BCT (koniec października). Główna zmianą jest zmiana logiki z dotychczasowej spedytorskiej (spedytor dostarcza awizacje i cały komplet danych), na liniową/bookingową (gdzie cały komplet danych będzie pochodził do linii żeglugowej). Zostaną też wprowadzone appointmenty dla złożeń i podjęć aut (system eBrama). Navis N4, który jest implementowany na BCT to ten sam system, który obecnie funkcjonuje na BH tylko w wersji wyższej (4.0). Zdecydowana większość funkcjonalności będzie przebiegać identycznie jak na BH i będzie tylko kilka niewielkich różnic. Wszystko będzie zawarte w instrukcjach.
Nie, nie przewidujemy organizowania specjalnych szkoleń. Będą dostępne tylko instrukcje do ściągnięcia ze strony BCT w formacie .pdf ze szczegółowymi wyjaśnieniami, krok po kroku i print screenami.