Pytania i odpowiedzi - eBrama

1. Czy muszę się rejestrować w eBramie? +

Wszystkie firmy, które chcą awizować przyjazd ciężarówek na terminal musza się zarejestrować w systemie eBrama, aby otrzymać do niego dostęp, niezależnie od charakteru firmy (przewozowa, spedytor, agencja celna, linia żeglugowa). Dotyczy to też przyjazdu ciężarówek po i z drobnicą. Jeśli firma nie przewiduje konieczności składania awizacji przyjazdu ciężarówek na BCT, to musi się zarejestrować w systemie eBrama.

2. Czy jeśli mam konto w Main Sailu to muszę się rejestrować w eBramie? +

Tak. System eBrama jest osobnym systemem i wymaga osobnej rejestracji i dostępu. eBrama jest niezależnym systemem i fakt posiadania konta w MS nie oznacza automatycznego dostępu do eBramy. Rejestracja w eBramie nie jest powiązana w żaden sposób z kontami i hasłami w Main Sailu, ani przyszłym systemie operacyjnym Navis N4.

3. Czy każdy użytkownik systemu musi się rejestrować osobno? +

Nie. W systemie eBrama rejestracje przeprowadza tylko jedna osoba z danej firmy, która po weryfikacji i zaakcentowaniu stanie się administratorem danych firmy i będzie mogła zakładać nowych użytkowników w obrębie swojej organizacji. Nie ma możliwości, aby każdy pracownik z danej firmy zakładał swoje własne konto w eBramie.

4. Kiedy otrzymam loginy i hasła do systemu? +

Proces rejestracji nie jest automatyczny. Pracownik BCT przejrzy i zweryfikuje państwa dane i dopiero potem zaakcentuje lub odrzuci rejestrację. Zatem ten proces może potrwać nawet do 48 godzin, zależy od ilości zgłaszanych rejestracji w danym momencie. Proszę cierpliwie czekać na informacje zwrotną.

5. Co to jest kod potwierdzający i do czego służy? +

Po procesie weryfikacji otrzymają państwo kod weryfikacyjny w formie SMSa i/lub e-maila. Jest to proces potwierdzający państwa tożsamość i poprawność wpisu danych kontaktowych. Kod potwierdzający jest ważny tylko 20 min. Prosimy zatem aby jak najszybciej po otrzymaniu kodu, potwierdzić swoje dane w eBramie.

6. Co zrobić w przypadku wygaśnięcia ważności kodu potwierdzającego? +

Należy użyć linku z maila/SMSa potwierdzającego i edytować swoje dane (np. wpisać nazwisko jeszcze raz) i przesłać ponownie do rejestracji i oczekiwać nowego kodu weryfikacyjnego.

7. Moja prośba o rejestracje została odrzucona? +

BCT zastrzega sobie prawo weryfikacji i ewentualnej odmowy rejestracji danej firmy lub podmiotu. W przypadku odrzucenia rejestracji powód odrzucenia jest przekazany przez pracownika BCT. Jeśli przyczyną odrzucenia (np. błąd w danych) jest do poprawienia, należy edytować swoje zgłoszenie i oczekiwać na efekt weryfikacji.

8. Czy dodawanie kierowców z którymi chce współpracować jest konieczne i kiedy to mogę zrobić? +

Proces dodawania kierowców do firmy transportowej jest konieczny do utworzenia poprawnej awizacji przyjazdu pojazdu do BCT. Kierowca musi być dodany do danej firmy przed utworzeniem konkretnej awizacji. Prosimy jednak, aby jak najszybciej dopisywać kierowców do firmy w eBramie.

9. Czy ten sam kierowca może być dodany do dwóch lub więcej firm? +

Tak. Nie ma ograniczeń pod tym względem.

10. Co zrobić jak nie odnajduję kierowcy w bazie danych? +

Należy nowego kierowcę dodać podając wszystkie wymagane dane i zapisać. Od tego momentu kierowca będzie istniał w bazie i będzie go można dodać do swojej firmy.

11. Od kiedy będzie trzeba składać awizacje na przyjazd aut na BCT używając systemu eBrama? +

Uruchomienie systemu eBrama wiąże się z przejściem BCT na nowy system operacyjny Navis N4. Przejście na nowy system jest planowane na 8.11.2025. Więcej informacji na ten temat pojawi się wkrótce.

12. Czy jest dostępny jakiś manual jak postępować w systemie? +

Obecnie uruchomiliśmy tylko moduł rejestracyjny firm transportowych aby przygotować system do przyszłych operacji. Instrukcja jak dokonać rejestracji i przywiązania do siebie kierowców jest dostępna na stronie BCT w zakładce NAVIS N4. Pozostałe funkcjonalności zostaną uruchomione razem z nowym system operacyjnym planowanym na 8.11. Instrukcje obsługi pojawia się na kilka dni wcześniej. Informacja na ten temat zostanie przekazana w późniejszym terminie.

13. Czy przewidują Państwo możliwość podjęć/złożeń „poza okienkami”? +

Obecnie planujemy, aby wszystkie wjazdy aut na terminal musiały mieć awizacje złożoną w eBramie na dostępne w eBramie slot godzinowy, niezależnie czy są to bliskie, czy dalekie dowozy, lub innego rodzaju charakterystyką. Na początku wdrożenia zastosujemy szerokie okna. Nie przewidujemy sytuacji, w której ciężarówki nie będą mogły dostać się na terminal z powodu wyczerpania slotów czy spóźnienia. Te paramenty będziemy zawężać stopniowo z biegiem czasu obserwując ruch trucków i zapotrzebowanie na sloty i nasze możliwości operacyjne. To będzie długi proces, a zmiany będą wprowadzane stopniowo.

14. Czy mogę wysłać prośbę do BCT o dodanie kierowcy do mojej firmy? +

Każda firma sama dodaje kierowców, proszę o zapoznanie się z instrukcją. Instrukcja znajduje się na stronie BCT w zakładce Navis N4

15. Nie jestem w stanie zarejestrować firmy, gdyż nie mogę w polu ,,Nazwa Firmy’’ wpisać znaków specjalnych. +

Funkcja ta zostanie poprawiona, ale mogą Państwo zarejestrować firmę, także bez znaków specjalnych.

16. Wpisano błędnie dane kierowcy, jak mogę sam je poprawić? +

Niestety nie ma takiej możliwości, proszę zwrócić się o poprawę danych do Pracowników BCT, na adres: ebrama@bct.ictsi.com

17. Dane mojej firmy uległy zmianie, jak mogę sam je poprawić? +

Niestety nie ma takiej możliwości, proszę zwrócić się o poprawę danych do Pracowników BCT, na adres: ebrama@bct.ictsi.com

18. Podałem zły numer telefonu przy rejestracji i nie mogę się zalogować ani przypomnieć hasła, co mam zrobić? +

Proszę zwrócić się o poprawę danych do Pracowników BCT, na adres: ebrama@bct.ictsi.com

19. Czy mogę poprosić o informacje, gdzie uzyskać dane do logowania w samym systemie Navis terminalu BCT? +

Uruchomienie systemu eBrama wiąże się z przejściem BCT na nowy system operacyjny Navis N4. Przejście na nowy system jest planowane na 8.11.2025. Więcej informacji na ten temat pojawi się wkrótce.

20. Nie można wprowadzić kodu do potwierdzenia rejestracji firmy, ponieważ strona "kręci kółko". Co dalej z tym kodem zrobić? +

Proszę zwrócić się z zapytaniem do Pracowników BCT, na adres: ebrama@bct.ictsi.com

21. Wniosek został odrzucony, ale link z e-mail'a nie działa, co mamy zrobić? +

Prosimy nie rejestrować ponownie firmy. Prosimy spróbować otworzyć link w innej przeglądarce, zdjąć blokady (zabezpieczenia stron) i dokonać zmiany, o którą poproszono. Jeśli dalej strona się nie otwiera (rejestracja firmy) prosimy zwrócić się z zapytaniem do Pracowników BCT, na adres: ebrama@bct.ictsi.com

22. Po zalogowaniu się na eBramę, strona cofa mnie na ekran logowania i na wszystkich popularnych przeglądarkach mam ten sam problem. +

Prosimy zwrócić się z zapytaniem do Pracowników BCT, na adres: ebrama@bct.ictsi.com

23. Zakładając konto firmowe, użytkowników oraz dodając kierowców, zapomniałem, które dane do logowania, kogo dotyczą. +

Firmowy login zaczyna się od skrótu: "TC"; Login użytkownika oraz kierowcy login zaczyna się od: "TTC".