BCT Gdynia
PRZETARGI
Kierownik Biura Sprzedaży i Obsługi Klienta
Specjalista ds. Sprzedaży
Specjalista ds. Obsługi Klienta
Project Cargo
BCT na Facebooku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, informujemy że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest BCT-Bałtycki Terminal Kontenerowy Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni ul. Kwiatkowskiego 60.

2020-09-16

Nowe połączenie Containerships z BCT

Containerships uruchamia nowe połączenie żeglugowe między BCT a Wielką Brytanią.

2020-03-20

Uaktualnienie: COVID-19

Najnowsze informacje o bieżącym działaniu terminala BCT

2020-03-16

BCT pracuje bez zakłóceń i wdraża procedury ochronne.

BCT – Bałtycki Terminal Kontenerowy dostosowuje się do zaleceń Ministra Zdrowie i Głównego Inspektoratu Sanitarnego w sprawie przeciwdziałania skutkom wirusa COVID-19.

1234>

2014-10-14

Bałtycki Terminal Kontenerowy bije rekordy przeładunków

Pierwsze trzy kwartały bieżącego roku przyniosły znakomite wyniki w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym. Przeładunki wyniosły 357 080 TEU, co oznacza prawie 23% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Rekordowym miesiącem okazał się sierpień, kiedy to przeładowano 43 821 TEU – o 33,3% więcej niż rok wcześniej.

Tendencja wzrostowa zauważalna była we wszystkich terminalach, choć nie tak wyraźnie jak w BCT. Gdyński terminal regularnie przekraczał 40 tys. TEU miesięcznie a w sierpniu przyrost przeładunków wyrażony w TEU był większy niż we wszystkich pozostałych polskich terminalach razem wziętych.

Niezmiennie, na wysokim poziomie, utrzymuje się również poziom przeładunków kolejowych. Przez pierwsze 9 miesięcy 2014. r. 35% kontenerów przeładowanych przez BCT obsłużono na terminalu kolejowym.

„Tak dobry wynik 3 kwartałów to efekt przede wszystkim dobrej kondycji polskiej gospodarki, generującej większe obroty w handlu zagranicznym. Korzystamy też z dobrej koniunktury na przewozy intermodalne, oferując operatorom atrakcyjne warunki, duże zdolności przeładunkowe i terminową obsługę wagonów" – podkreśla Krzysztof Szymborski, prezes BCT. „Podobnie jak w przeładunkach statków, tutaj też zapewniamy wysoką jakość i szybkość obsługi, od niedawna wspartą nowym systemem informatycznym LOGICON.”

Jednak dalszy rozwój przeładunków w Gdyni, podobnie zresztą jak w Gdańsku, uzależniony jest od rozwiązania problemów z przepustowością szlaków dostępowych do portów. Jak, niezależnie od siebie, przewidują analitycy Zespołu Doradców Gospodarczych TOR i Urzędu Transportu Kolejowego, niska przepustowość linii kolejowych w trójmiejskim węźle będzie stanowić istotną barierę rozwojową. Wprowadzenie składów Pendolino oraz rozwój przewozów aglomeracyjnych sprawiają, że wywóz towarów z portów będzie znacznie utrudnione, a co za tym idzie – wzrosną koszty ponoszone przez polskich eksporterów i importerów.

Rozwiązaniem jest rewitalizacja linii kolejowej 201 na całej długości, w tym północnym odcinku przez Kościerzynę. Ładunki skierowane do i z portu gdyńskiego będą w ten sposób omijały odcinek Gdynia – Tczew, co pozwoli na dalszy niezakłócony rozwój obrotów portu, a także wpłynie na większe możliwości Gdańska.

„BCT inwestuje ponad 200 mln złotych w rozwój zdolności przeładunkowych. W grudniu przypłyną na dalekiego wschodu pierwsze dwie nowe suwnice, w lato przyszłego roku kolejne dwie. Kupiliśmy nowe urządzenia przeładunkowe na modernizowaną bocznicę kolejową i prowadzimy szereg następnych projektów. Oczekujemy, że również Ministerstwo Infrastruktury wywiąże się terminowo ze swoich zadań drogowych i kolejowych zapisanych w „Strategii transportowej 2020”, aby zwiększającym się obrotom portu towarzyszyła wydolna sieć transportowa.”

Na przyszłe wyniki wpłynie start aliansu 2M, w ramach którego od stycznia 2015 współpracować będą Maersk Line i MSC – największy klient BCT. W dalszym czasie zbudowanie obrotnicy i pogłębienie portu w Gdyni.

„Powstanie 2M spowoduje przeniesienie części ładunków ze statków MSC obsługiwanych w Gdyni na nowy, wspólny serwis do Gdańska. Mam przekonanie, że rosnące obroty polskiego handlu zagranicznego i przyszłe możliwości obsługi krajów na południu i wschodzie Polski dalej będą wymagały funkcjonowania co najmniej 2 silnych portów kontenerowych, jakimi są dzisiaj Gdynia i Gdańsk. Do tego będziemy obserwować przesuwanie z portów zachodnich do Polski następnych ładunków w miarę polepszania naszej oferty, opartej o dalsze uproszczenia w odprawach granicznych i prędkość dostaw do klientów na zapleczu naszych portów. Obie te rzeczy prowadzą do budowania coraz atrakcyjniejszej, tańszej oferty dla załadowców. A dzisiaj ustawa „24 godziny”, A1 i szlaki kolejowe są intensywnie rozwijane, i w końcu doprowadzą do normalnych warunków dla łańcucha dostaw. Wtedy będziemy bardzo konkurencyjni. ” – dodał prezes Szymborski.



Copyright © 2011 BCT , All rights reserved
Tworzenie stron Webton.pl

NEWSLETTER

imię:e-mail:
Chcę zrezygnować »